1 Ekim 2013 Salı

1.1 ) DİJİTAL

OUTPUT ( ÇIKTI )
USB BAĞLANTISI İLE ARDUİNO ARAYÜZÜNE BİLGİ GÖNDERME

1) Yeni öğrenilen her bilgisayar dilinde olduğu gibi benimde ilk dersim ekrana Hello World yazısını bastırmak bunun için yapmamız gereken tek şey arduino muzu bilgisayara USB bağlantı kablosu ile bağlamak ve aşağıdaki vermiş olduğum örnekleri tek tek uygulamak ve aralarındaki farkın ne olduğunu ve neden farklılıklar oluştuğunu anlamaya çalışmak.


Bundan sonraki derslerimde arduino arayüzüne yazılacak olan kodları sarı zemin olarak kolay bir şekilde ayırt etmeniz için aşağıdaki gibi yazacağım ve açıklamalar kırmızı yazı ile olacak. Ekran çıktısının örneğini ise açık mavi zemin rengini kullanarak bir kısmını göstermeye çalışacağım.

void setup(){
  Serial.begin(9600);    //seri portumuza 9600 baud değerini atıyoruz bu her iki cihaz arasında aynı değere sahip olmalı, ileride robotumuz ile kablosuz iletişime geçtiğimizde de kullanacağız. Bauduzak iletişim ve elektronikte kullanılıp, saniyedeki atım oranını veren ve "Bd" ile gösterilen birimdir.
}
void loop(){
  Serial.print("Hello World");   // ekrana asıl gönderilen asıl yazılar çift tırnak arasında olmalı
  delay(1);    // bir mili saniye (saniyenin binde biri) kadar bekleme yapar. Bu komutu yazmasanız da olur ama yazmanız programın düzenli çalışması için faydalıdır.
}

EKRAN ÇIKTISI
Hello WorldHello WorldHello WorldHello WorldHello WorldHello WorldHello World...

2)Yukarıdaki programdan farkı her defasında alt satırda bilgi bastırması dır.

void setup(){
  Serial.begin(9600);
}
void loop(){
  Serial.println("Hello World");  // bu satırın bir önceki programdan farkı her seferinde alt satıra geçiyor olması
  delay(1);
}

EKRAN ÇIKTISI
Hello World
Hello World
Hello World
Hello World
Hello World
...

3) Bu kez de ekrana rakam bastıralım

void setup(){
  Serial.begin(9600);
}
void loop(){
  Serial.print(12345);  // eğer sayı bastıracak isek çift tırnağa almaya biliriz veya yerine değişkenlerde yazabiliriz. Bir sonrakinde de bunu açıklayacağım.
  delay(1);
}

EKRAN ÇIKTISI
1234512345123451234512345...

4) Bu kez de ekrana değişkenden gelen rakamları atıyalım bastıralım

int sayi = 0;  // sayi adında bir değişken tanımladık ve buna sıfır "0" değerini atadık
void setup(){
  Serial.begin(9600);
}
void loop(){
  Serial.print(sayi);
  delay(1); 
sayi = sayi + 1;   // sayı değerini her defasında bir artırıyoruz 
}

EKRAN ÇIKTISI
1
2
3
4
5
6
...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder